Tillbaka i manegen

Efter en vecka utan ridning så kändes huvudet bra nog för att hoppa upp på hästryggen igen. Fick rida Ådi, var inte så pepp på det faktiskt. Men så blev det och jag ångrar det inte en sekund! Gick verkligen as bra! Vi gjorde en sidförande övning i galopp. Enkelt förklarat så red vi från H till X och från X tillbaka till spåret mot K och så gjorde vi likadant i andra varvet. Övningen kändes svårare än va den var och det gick jättebra för allihopa i min grupp. Dock var Ådi himla framtung så jag fick jobba och det känns verkligen i armarna. Men i slutet släppte det lite och jag kunde slappna av i överlivet och bara rida. Gött! Skrev i hans träningspärm att han var smidig som en ninja!

Snart ska jag och Mikko i väg och hämta lite grejor hemma hos mig. Vi höres senare!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0