Fredagens ridpass

Tänkte skriva lite om fredagens ridpass som inte kom upp igår!

ÄNTLIGEN fick jag min vilja igenom och fick min gamla dressyrfavorit Bohun på ridlektionen. Eller fick och fick, detta var en förhandling av högsta grad!

Min ridlärare var lite pessimistisk till mitt byte av häst. Men när vi väl kom upp till manegen tappa hon hakan. "Jag visste inte att den där hästen hade några bakben!!" sa hon efter framridningen. Jag och Bohun är lite som handen i handsken och jag ville se hur han skulle ta sig an markarbetesövningarna vi hade uppställda för dagen. Har bara hoppat bana på honom tidigare så detta skulle bli spännande!

Vi skulle göra en övning som vi gjort tidigare, ha en bom på 3m till en oxer och sedan ha en bom efter på 3,5m. Sen tidigare vet jag att Bohun är lite feg och kan ha en fin bjudning fram till hindret och sedan tvärnita, så jag var lite bestämd. Men idag ville han inte alls och var väldigt försiktig.. Men i slutet fick han sitt förtroende tillbaka och vi fick en hel del fina språng i slutet. Så himla stolt över gammelgubben!! Kommer framöver ha honom på lektionerna ett tag och se vad vi kan åstadkomma. Som ni ser på bilden är han väldigt,,,, oproportionerligt..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0