Fredag - ridlektionen

Idag var det ridlektion och i vanlig ordning red jag Ådi, eller som vår ridlärare har fått för sig att kalla honom "Oppidoppi"... Inte så populärt och mindre populärt var det blåa hjärtat han har på rumpan! Verkligen inte okej, kommer inte gå bort på ett riktigt bra tag då jag misstänker att de är målat med blåspray..

På lektionen red vi en övning med en bom 3m före en oxer och sedan en bom 3,5m efter hindret. En bra övning för honom för då måste han börja tänka innan hindret och inte bli så tung efter hindret då han snabbt måste upp igen efter oxern och över bommen.

I början var han en riktig mes... Försökte dra åt sidan och hålla på men med mig slipper han inte undan! Liksom tidigare har han fortfarande svårt att se sin avsprångspunkt och är tung.. Övningen motverkade tungheten och några gånger var båda med på samma noter i anridningen, men han har ingen kraft för fem öre i språnget. Jag vet hur ett riktigt språng ska kännas och jag blir så frustrerad när man knappt får en glimt av riktig hoppning!! Har planerat att efter körkortet är klart att sätta igång min Cassandra igen och ha med henne på lektionerna framöver, bara för att... Haha


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0