Ridlektionen

Idag gjorde vi en gammal klassisk övning vi gjort ett antal gånger förr, riktigt bra men inte riktigt passande för min lilla pärla. Två hinder på medellinjen med 13m i mellan. Vi värmde upp lite med att hoppa första hindret, lägga en volt och hoppa igen, rida på med 3/4 galoppsprång och hoppa det andra, lägga en volt och hoppa det igen. Att hoppa tyckte Cassandra var jättekul, hon hoppade runt och fint och jag kunde allt se glimten av min gamla hoppetossas kapacitet! Men mot hindrena var hon spänd och lite stressad och jag försökte bara få henne avslappnad. Av dagens lektion konstaterade min ridlärare att jag INTE ska tänka på kemin mellan mig och Cassandra och att jag INTE ska ha så höga krav på mig själv. Hon hoppade upp och red Cassandra själv och de va kul att se. Cassandra var inte direkt snäll kan jag säga..! Men för att förstå sig på hästen måste han helt enkelt rodnaden själv, så nu känner jag att jag verkligen kommer få bra övningar på lektionen som passar henne. Fick även höra "du är bannemej modig som vågar rida den där hästen" hahaha like I never heard that before...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0