ÅDI IS BACK!

Sötponnyn har ju gått och blivit halt efter skoningen. Så idag tog jag tillbaka min Ådi på lektionen och vi hoppade julhoppningsbanan!! Han tyckte jag var lite jobbig i framridningen som ställde krav men han gav med sig. Fick höra av vår ridlärare att han blivit ett litet monster på lektionerna och bockar och har sig med ettorna och tvåorna fastän personalen försöker få bukt på honom. Hon trodde att han saknat mig och det gick över förväntan bra när vi började hoppa. Eller, just då kändes det för jävligt.. Kände mig okoncentrerad med tusen tankar i huvudet. Hoppade banan två gånger och sista gick bra enligt min ridlärare, dock har jag så höga krav på mig själv så självklart höll jag inte med. Fick hoppa valfritt hinder en gång till och få chansen att göra en bra avslutning enligt mig själv. Så hoppade en långsida, oxer till räcke med vattenmatta. Gav mig fan på att de skulle gå bra, och det gjorde de. Så sura miner var det inte fullt ut i alla fall!

På tisdag ska jag antagligen rida honom igen då jag vill se hur hältan återhämtar sig. Var faktiskt riktigt jävla kul och hoppa upp på den stora vita hästen så här i efterhand ändå!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0