Ny tjej på ryggen!

 
Idag så fick Cassandra som sagt en ny ryttare på ryggen. Tycker att det är kul att se någon annan sitta upp och rida min häst, delvis för att det är nyttigt för hästen och så klart ryttaren som får rida något nytt, men även för mig så jag får se och vara lite stolt över min lilla skönhet. Hon är så jävla fin ibland så man blir tårögd, hihi!
 
Stoig som hon är så skulle hon självklart testa gränserna lite grannan men det gick rätt bra ändå. Julia, som red henne, är ren "dressyrtant" och har erfarenheter av ston sedan tidigare så det gick prima för att vara första gången. Lite lock och pock med mycket beröm så släppte Cassandra till. Hoppas på att hon vill tillbaka upp på hästaryggen nästa vecka så man får se någon utveckling!
 
Vem vet, det kanske bara var träningsverk från gårdagen som gjorde henne lite sur idag. Red ett ordentligt pass på graman igår (som jag inte hann/orkade skriva om igår). Så himla kul att hon kan gå så fint och att man inte ens behöver spänna in henne. Räcker att hon vet att den är där så går hon på som en klocka. Underbart!
 
Bjuder på bilder från praktiken i Skåne som jag fick skickade till mig i veckan av kära lilla Adolf!
 
Godnatt och sov sött fina små läsare!
 
 
 
Puss på min söta "Bobo" ♥
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0