Intervallträning

Ridpasset på Cassandra idag började med att vi skrittade ut en lång stund i kuperad terräng. Skolan har en "motionsslinga" man kan rida på som går att variera mellan 3,9km och två andra mindre. Vi avslutade rundan med lite trav fram till en backe som min tanke var att träna intervallträning med henne i. Vi galopperade upp för backen fyra gånger och skrittade på lång tygel ner i rask takt. Två gånger med tempoväxlingar och en gång mer samlat och en gång i ett mer friskttempo. Detta ska vi göra två gånger i veckan, onsdagar och fredagar!

Nu ska jag ta det lugnt framför TV'n resten av kvällen. Sex and the city it is!

Bilden är från idag då jag tog mig i kragen och friserade man,svans och hovskägg, badade henne, linimentade benen och oljade in hovarna! Snacka om en makeover på manen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0