Fredagsridning

Nu sitter jag i bilen på väg hem till kära Mikko. Köpte lite gott gott till helgen, bigaroer och choklad.

Dagens ridlektion gick ut på det vi hade i läxa. Alltså Kyras tips på att rida en häst i form. Hade med Cassandra på lektionen idag och det gick helt okej. Hon fick igång bakbenen bra och det var det som var själva poängen att vi skulle förstå att allt kommer bakifrån när man rider en häst i form och att man inte bara fokusera på vart huvudet befinner sig. Det gick väldigt bra för allihopa och när Cassandra inte var grinig på att alla stora skolhästarna kom upp i rumpan på henne så slappnade hon av och sökte sig neråt. Vi avslutade med att hoppa ett språng med en travbom framför och en bom bakom.

Fick kritik för att mina tår/fötter pekar utåt när jag rider så måste tänka mer på mitt skänkelläge. Sedan att jag tar upp händerna lite mer och blir liiite mer följsam. Sitter en del i att jag är så svag i armarna så dom måste jag träna upp! Känns bra att ÄNTLIGEN få kritik på mina ridlektioner. I tvåan fick jag alltid så mycket beröm och visste inte riktigt vad jag kunde förbättra.. Antigen har jag tappat i min ridning eller så var det helt enkelt bra att jag fick en ny ridlärare att utvecklas med.

Nu ska jag chilla på dillen och ikväll ska nog Mikko och jag ut på en promenix och glo på en bra filmerulle.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0